Jeff Schmerker
excelente balanceo
Superb rolling
Around the country old train routes are being turned into multi-use paths. I've been on a bunch of them, but few compare to the Trail of the Couer d’Alenes. This decommissioned train route follows a backcountry route across northern Idaho, from Plummer, a prairie town near the Washington border, to Mullan, a mountain town near the Montana border. In between it crosses a state park, a lot of lake, river, and marsh, the cute town of Harrison, and the historic and pretty Silver Valley. It’s open to walking, skiing, in-line skating, and biking, with several campgrounds along with way and a few places to buy provisions. We've section biked a few parts of the trail and loved it – the best part is the super scenic jaunt along the shores of Lake Couer d’Alene and across it on the Chatcolet Bridge. Although the trail climbs and dips from plateau to valley to mountain, since it’s a railroad grade it’s never steep – actually, it’s usually impossible to tell you are climbing or descending except in a few places.
En todo el país viejas rutas de trenes se están convirtiendo en los caminos de usos múltiples. He estado en un montón de ellos, pero pocos comparo con el Camino de los Couer d"Alenes. Esta ruta de tren fuera de servicio sigue una ruta de travesía por el norte de Idaho, de Plummer, un pueblo de la pradera cerca de la frontera de Washington, a Mullan, un pueblo de montaña cerca de la frontera de Montana. En el medio se cruza un parque estatal, una gran cantidad de lagos, ríos y pantanos, la linda ciudad de Harrison, y el valle histórico y bastante plata. Está abierto para caminar, patinar sobre el esquí, en línea, y el ciclismo, con varios lugares para acampar a lo largo de la manera y algunos lugares para comprar provisiones. Hemos sección en bicicleta en algunas partes de la pista y nos gustó - la mejor parte es el paseo escénico súper largo de las orillas del lago de Coeur d"Alene y a través de ella en el puente Chatcolet. Aunque el sendero sube y salsas de meseta en valle de la montaña, ya que es un grado del ferrocarril que nunca es empinada - de hecho, por lo general es imposible decir que usted está subiendo o descendiendo excepto en unos pocos lugares.

